FAQ’s

Nasze odpowiedzi na
najczęściej zadawane pytania
Operacja

Nie, system PSI monitoruje ciśnienie w oponach naczepy i w momencie jego spadku dopompowuje powietrze do wcześniej ustalonego ciśnienia w oponie.

System PSI jest obecnie komercyjnym rozwiązaniem dla naczep, ale pracujemy nad rozwojem systemu także dla ciągników siodłowych.
W zasadzie tak, ale jeśli ciśnienie w zawieszeniu pneumatycznym nadal jest wystarczające gdy naczepa jest odłączona pompa nadal będzie aktywna.
Lampka ostrzegawcza będzie migać-można ją zamontować w dowolnym miejscu na naczepie-im częstsze jest jej miganie tym ubytek powietrza spowodowany przebitą oponą jest większy . W przypadku stale palącej się lampki kierowca powinien niezwłocznie się zatrzymać. Oznacza to,że uszkodzenie opony jest na tyle poważne, że system nie jest w stanie zredukować ubytku powietrza.
W złączu obrotowym znajduje się zawór zwrotny, który zapobiega powrotowi powietrza z opony.
System zasilany jest powietrzem z ciągnika siodłowego. Osie z zawieszeniem pneumatycznym przekazują je dalej do skrzynki kontrolnej celem zwiększenia ciśnienia w oponach.
Nie – W skrzynce sterującej znajduje się generator, który dzięki powietrzu wytwarza energię potrzebną do zasilania całego układu (lampka ostrzegawcza, pompa etc).
W zasadzie nic nie powinno się stać. Zawór zwrotny zapobiegnie utracie powietrza z opony (jeśli opona nie jest uszkodzona). Wąż można wymienić na nowy lub użyć innego z opony, która nie jest przebita w trakcie podróży. Po instalacji system automatycznie wyrówna ciśnienie w oponie.
System przestanie należycie pracować-należy go wyłączyć , spuścić powietrze z układu, a złącze wymienić.
Maksymalnie 5 osi dla jednej naczepy.
Skrzynka sterownicza zasilana jest energią wytworzoną z powietrza. Ciśnienie nie może spaść poniżej 5.5 bara lub 80 PSI, gdyż spowoduje to zakłócenie pracy systemu.
Gdy opony schładzają się po podróży oraz wieczorem.
Obsługa
Nie, w złączu obrotowym znajduje się zawór, który zapobiega utracie powietrza przy demontażu koła. Po ponownym montażu koła i podpięciu przewodu do wentyla zawór ponownie umożliwia swobodny przepływ powietrza z układu do opony.
System należy wyłączyć i opróżnić tylko wtedy, gdy wykonywana jest konserwacja na końcu koła np. podczas czyszczenia łożysk lub zdejmowania piasty w celu wymiany złącza obrotowego ( zwykle jest to pomiędzy 200.000-300.000 przebytych kilometrów).
Ciśnienie wyjściowe należy sprawdzać raz na 6 miesięcy. W tym celu należy umieścić cyfrowy manometr na jednym z wyjść ze skrzynki sterowniczej i wygasić pozostałe dwa wyjścia. Manometr można ewentualnie podłączyć do końca złącza obrotowego- aby było to możliwe należy odkręcić wąż prowadzący do wentyla. (możemy dostarczyć zestaw do tej czynności)
Instalacja
Tak, dostępna jest specjalna konfiguracja umożliwiająca obsługę kół bliźniaczych .
Nie, zależy to od tego do jakiej osi system jest przeznaczony. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z nami
Klient-Gdzie zamówić
System PSI jest dostępny u wszystkich europejskich producentów naczep. Przy konfigurowaniu naczepy, musisz wskazać jaką oś (którego producenta) potrzebujesz i upewnić się,że będzie ona przygotowana do instalacji naszego systemu. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z nami.
Jeśli nie znalazłeś swojej odpowiedzi napisz do nas